piątek, 21 września 2012

Notatnik, czyli pierwsze co robicie kupujecie zeszyt

Mistrzowie !

Akcja październik nabiera tempa. Zgłosiło się już 37 osób, które mają zamiar zmienić swoje życie ! Miesiąc pozwoli każdemu przy wspólnej pomocy przyzwyczaić się do ćwiczeń i zdrowego odżywiania, jeśli razem przetrwamy miesiąc potem będzie już z górki.
Kochani pierwszą rzecz jaką musicie dziś zrobić to zakupić zeszyt na notatki do jadłospisu :) Nie wykonam całej pracy za Was, w mejlu otrzymacie przykładowe śniadania, przekąski, obiady i kolacje, ale to Wy sami ustalicie sobie co chcecie jeść w danym dniu. Znalazłam coś fajnego na stronie odchudzającej, którą prowadzi Dariusz na temat notatnika z jadłospisem, wiec już Wam tu wklejam :

  1. "Notatkę z kaloriami należy sporządzać zawsze zaraz po jedzeniu. Jest to niezwykle ważne, szczególnie kiedy jest to jedzenie złożone. Trudno potem sobie przypomnieć czego ile dokładnie było i z czego składał się posiłek. Notatnik trzeba więc mieć zawsze ze sobą. Ja rozwiązuję to w ten sposób, że notuję w telefonie, a jak wrócę po południu do domu wrzucam wszystko do excela i podliczam. Podliczam oczywiście również przy każdym posiłku, tak żeby rozłożenie kalorii było równomierne w ciągu dnia. Wieczorem robie dokładne zestawienie.
  2. Notatka powinna zawierać:
    1. godzinę posiłku,
    2. ilość kalorii,
    3. nastrój: np. spokojny obiad w domu, pośpiech, stres, relaks z przyjaciółmi, smutek, itd.
  3. Notatnik trzeba prowadzić codziennie bez wyjątku - to naprawdę niewielki wysiłek. W sumie zajmuje z 10 minut dziennie.

Korzyści

  1. Wiesz ile jesz. To najbardziej oczywista korzyść. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Ty też niedokładnie podliczasz kalorie w ciągu dnia. Notatnik ułatwia zarządzanie ilością kalorii. Dla mnie notatnik okazał się konieczny. Dotychczas myślałem, że się odchudzam a tak naprawdę wciąż się obżerałem. Teraz jest super, dokładnie wiem ile zjadłem i ile jeszcze mogę zjeść.
  2. Wiesz kiedy jesz. To wbrew pozorom też ważna informacja. W dzisiejszych czasach większość z nas ma ruchome posiłki dostosowane do różnych zajęć. Najlepszą sytuacją jest kiedy kalorie są równomiernie rozłożone w ciągu dnia, z nieznacznie większą ilością rano a mniejszą wieczorem. Bez notatnika trudno jest kontrolować, jak kalorie się rozkładają. Ja na przykład, po kilku dniach zorientowałem się, że od rana do ok. godziny 17-stej spożywałem pierwsze 1000 kalorii a drugie 1000 pomiędzy 17-stą a 22.00. To był poważny błąd. Mój organizm głodował rano, natomiast wieczorem zarzucałem go kaloriami, które skrzętnie magazynował w obawie przed kolejną głodówką. Teraz staram się przenosić więcej kalorii na wcześniejsze godziny - jem porządne śniadanie itp. Jak się okazuje nawet z notatnikiem nie jest to takie łatwe - przyzwyczajenia to silna rzecz, a pracy trudniej dobrze i zdrowo zjeść niż w domu.
  3. Wiesz dlaczego jesz. Poza oczywistym (dostarczaniem energii itp) ludzie jedzą z bardzo wielu powodów. Wiele z nich to powody psychologiczne. To jest właśnie przyczyna dla której należy notować nastój w jakim się jadło. Po pewnym czasie można zaobserwować ciekawe zależności. Ja na przykład zauważyłem, że mam tendencję do zjadania większych posiłków w sytuacjach stresowych. Również wieczorami, szczególnie ciężkim dniu, mam tendencję do zwiększonego podjadania - kursuję między kanapą i lodówką po niby małe ale jednak rzeczywiste przekąski. Dzięki prowadzeniu zapisów wychwyciłem te zależności. Teraz w chwilach napięcia jestem szczególnie ostrożny oraz staram się zrelaksować zanim zacznę jeść. Wieczorem natomiast nakładam na siebie dokładną dyscyplinę oraz myślę sobie, że śniadanie już tuż tuż i wtedy będę mógł sobie troszkę zaszaleć."
KOCHANI !!!! Jest 6.15 i właśnie słyszałam wywiad mój z Moniuszko w radiu :)))))))  Są podziękowania dla Was i słowa wsparcia, czekam na wersję mp3 i wstawiam na bloga !!!!! :)))))
TEKST WYWIADU?  " Kamila ważyła się na Małysza czyli na dwie wagi" :)))))))))


Kochani siedzę w papierach, robię dla Was notatki, szukam materiałów i przeglądam tysiąc gazet !

WIARA-WALKA-WYGRANA !

PS. Jeszcze 4 dni macie na zgłoszenie się do akcji :)



6 komentarzy:

  1. Ja od dawna planuje kupic super notatnik.
    Chce tam wklejac inspiracje, ciekawoski z gazet- wszystko co mi bedzie w stanie pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
  2. trzymam kciuki za Was wszystkich. ja nie zgłaszam się do akcji bo nie mam aż tyle do osiągnięcia co Wy!;))

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja się dołączam :D mogę? ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, ale napisz mi wiadomość :) o akcji masz post nizej :)

      Usuń
  4. wysłałam maila przed paroma minutami! wchodzę w to! :-D i czekam na wywiad! buuuuziaki piękna! :-*

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeglądam Twojego bloga od niedawna...Ja dziś też się dołączam...Akcja START :)

    OdpowiedzUsuń

To co tu piszę to część mojego życia. Żyję po swojemu, tak jak chcę. Uszanuj mnie, blogowiczów i moje życie. Przecież jesteśmy tu dla siebie. :)