środa, 22 maja 2013

Jesz i chudniesz- kilka moich zasad.

M! :*

Postanowiłam napisać Wam kilka moich zasad, któe stosuje w swoim życiu tym lepszym -zdrowszym :) Kiedy na początku dowiadywałam się, szukałam, rozmawiałam z Dietetyczką i Lekarzami, te wszystkie zasady przerażały mnie. " Jak ja oosba, któa kocha colę, uwielbia słodzić, kocha tłuste rzeczy może bez nich żyć?". Najwazniejszy i przełomowy jest pierwszy tydzień, kiedy przyzwyczajasz się do rzeczy, które wcześniej były dla Ciebie niemożliwe i nieosiągalne.

Moje zasady :
 
1. Warzywa jadam do syta
2.Mięso najlepiej gotowane, duszone lub grillowane
3. Piję minimalnie 2 litry wody na dzień
4. Dzień rozpoczynam od szklanki letniej wody z cytryną - mnie osobiście pobudza.
5. Łykam OMEGA 3, oraz magnez codziennie rano
6. Sałatki robię z oliwą z oliwek ( 1 łyżka dziennie ) lub z sosem własnej roboty ( cytryna, oliwa z oliwek, musztarda, miód)
7. Nie piję napojów gazowanych ( nie ukrywam, gdy jestem podczas miesiączki, zaspokajam słodkie najgorszym świństwem czyli jedną puszką coca-coli zero- wiem to zło, ale lepsze rozwiazanie od rzucania się na batony, choć teraz przyzwyczaiłam się do deserku z galaretki i jogurtu, a cola to ostateczność, gdy nagle łapie ochota na zaspokajanie słodkiego)
8. Wieczorem lub pomiędzy posiłkami, kiedy jestem głodna jem : pomidora, lub ogórki kiszone-kwaszone.
9. Nie piję alkoholu
10. Spożywam węglowodany, któe mają pozytywne włąściowści odżywcze :
- soczewica
- warzywa zielone
-owoce
11. Do smażenia stosuję :
- oliwę z oliwek
- olej słonecznikowy
- olej rzepakowy lub z orzecha włoskiego
12. Moje desery nie zawierają białej mąki, masłą, ani cukru.
13. Zrezygnowałąm z pokarmów zawierających węglowodany ( cukre, skrobie), które mają negatywne właściwości odżywcze:
- cukier
- białe mąki
- ziemniaki
- biały ryż
 
Aby schudnąć trzeba mniej jeść, a  więcej się ruszać. Postawę taką przyjęło się we wszystkich krajach zachodnich. Mimo to liczba osób otyłych nie spada, a zjawisko otyłości jest tak duże, że Światowa Organizacja Zdrowia zaczęła mówić o epidemii tego schorzenia.

 
My osoby otyłe i z tym problemem zrozumieć musimy, że wszystko rozchodzi się o Nasze zdrowie, które jest tak ważne. Jeśli czujesz się dobrze w swoim ciele, nie przeszkadza Ci otyłość wizualnie, pamiętaj o jednym - otyłość powoduje wiele chorób takich jak:
 
- cukrzyca
- choroby układu sercowo-naczyniowego
- moze prowadzić do bezdechu
- kamica woreczka żółciowego
- może doprowadzić do raka - przełyku, trzustka, nerki, jelito grube
- do zmian zwyrodnienia stawów
- problemy z zajściem w ciążę
- skóra -pojawiają się na niej odparzenia, rozstępy, a także wypryski, grzybice i czyraczność.
 
Teraz zastanów się i odpowiedz sobie na pytania. Czy miłość do jedzenia jest silniejsza do miłości życia? Przecież masz jeszcze tyle celów, planów i marzeń, które chcesz spełnić. Życie czasami wkurza, denerwuje i zawodzi. To od nas zależy jak przejdziemy przez życie, jak bardzo kolorowe i szczęśliwe ono będzie. Tutaj też musisz być najważniejsza, najważniejszy. To Twoje życie, DBAJ O ŻYCIE, swoją teraźniejszość i przyszłość !
 
NIE JESTEŚ SAMA, NIE JESTEŚ SAM !
 
 

12 komentarzy:

  1. święte 13 punktów , ja 10 z nich mam identycznych :)Pozdrawiam i trzymam nadal kciuki

    OdpowiedzUsuń
  2. Najgorzej w moim przypadku alkohol odstawić...

    OdpowiedzUsuń
  3. pieknie odnowiona stronka ,gratulacje wytrwałości i dobrych rad ,JESTEŚ NASZYM GURU ,dzięki twoim radom schudłam już 7 kg ,buziak ogromny dla Ciebie maleńka jesteś wielka

    OdpowiedzUsuń
  4. jesteś świetna ! :) uwielbiam czytać Twoje wpisy, motywujesz ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama prawda. Poza oliwką z oliwek na której się nie powinno smażyć, chyba, że z drugiego tłoczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tu się nie zgodzę:) Jestem studentką dietetyki i na studiach nauczyli mnie, że lepiej smażyć na oliwie a do sałatek olej rzepakowy, który ma więcej wielonienasyconych kwasów nienasyconych i mogłyby powstać trans. a najlepiej smażyć na tłuszczach nasyconych!

      Usuń
  6. Moje zasady są podobne z tym, że jestem weganką i nie używam żadnych produktów przetworzonych. Udało mi się osiągnąć efekt tzw "czystej miski" co czasami wprawia mnie w zdziwienie a ludzie w moim otoczeniu uważają mnie za dziwaka bo jak można żyć bez kawy, alko czy przegryzek typu chipsy i słone orzeszki.
    Kamilo a myślałaś o naturalnych zamiennikach OMEGA 3- wystarczą 2 łyżki oleju lnianego dziennie, do sałatek np. Magnez zawierają orzechy https://www.facebook.com/photo.php?fbid=447323042021676&set=a.431889863564994.1073741826.431751713578809&type=1&relevant_count=1&ref=nf

    Do smażenia najlepiej stosować olej kokosowy, przy wysokiej temperaturze nie wytwarzają się szkodliwe substancje, w tym rakotwórcze.

    Co do zachcianek na słodkie podczas okresu to tak objawia się rozchwianie hormonów i głód komórkowy - lepiej pic zielone szejki, zrezygnować z nabiału bo zluzowuje i wypłukuje witaminy.

    Im zdrowiej będziemy jeść tym lepiej będzie działał nasz organizm, zwłaszcza podczas miesiączek a nawet i one ulegną skróceniu i przejdą niezauważalnie.

    Polecam świetnego bloga o zdrowiu http://www.akademiawitalnosci.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Kamilo, oliwę z oliwek na zimno - do sałatki, olej słonecznikowy i rzepakowy do śmieci, a smażyć najlepiej na tłuszczach nasyconych- oleju kokosowym, maśle klarowanym i ... smalcu. One się nie utleniają podczas smażenia i nie wsiąkają w potrawę tak jak oleje roślinne.

    OdpowiedzUsuń
  8. moze przylaczysz sie do maratonu treningowego blogerek szczegoly tu

    http://www.mokah-blog.blogspot.com/2013/05/maraton-treningowy-blogerek.html#comment-form

    zachecam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi jak manifest. Podpisuje się pod nim.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też się pod tym podpisuję ;] a co do coli mam identycznie :) / Justi

    OdpowiedzUsuń

To co tu piszę to część mojego życia. Żyję po swojemu, tak jak chcę. Uszanuj mnie, blogowiczów i moje życie. Przecież jesteśmy tu dla siebie. :)